Feedbackacties formuleren bij Handel (ronde 1)

Hieronder vind je het mailtje dat naar de docenten van Domein Handel is gestuurd. Wat nieuw is, is het voorhand formuleren van drie feedbackacties die bij elk team terug gaan komen. Dit idee komt bij de opleiding Facilitaire Dienstverlening vandaan, één van de opleidingen van het domein HBF

Voor donderdagmiddag staat de teambijeenkomst gepland om de feedback van de studenten om te zetten in feedbackacties van het team. Ook de ‘gast’docenten worden uitgenodigd daaraan mee te werken, vandaar dat zij ook dit mailtje krijgen.

De feedback is in een aantal categorieën ondergebracht. We willen jullie vragen de feedback vóór dondermiddag door te nemen en te bedenken voor welke twee, hooguit drie, categorieen je acties zou willen bedenken. Wij denken zelf aan de categorie Structuur/duidelijkheid en aan de categorie Regels en afspraken. 

De kunst is te komen tot acties waaraan de studenten kunnen herkennen dat er door het team echt gekeken is naar de feedback. Feedbackacties hoeven niet meteen alle kritische feedback te laten verdwijnen. De acties moeten illustreren dat de docenten de tips en opmerkingen van de studenten serieus nemen. En de acties moeten uit te voeren zijn natuurlijk.

 Er zijn drie acties (de ambitie van het team) die bij elke ronde worden vastgesteld: 

  • het team noemt het aantal procent van de studenten dat bij de tussenmeting zal zeggen dat ze herkennen dat de docenten aan de slag gegaan zijn met de feedback.
  • het team noemt minimale hoeveelheid respons die ze willen realiseren (die was trouwens prima!)
  • het team spreekt af om de feedback acties te bespreken tijdens de eerst volgende SLB-lessen

Aan het eind van de middag willen we daar twee, misschien drie, acties vanuit team aan toevoegen.